Mealprepping 07-09

IMG_6690

Goedemiddag lieve allemaal! Het was een heerlijke week vorige week want deze recepten waren erg geslaagd. Ik heb ze weer voor je klaargezet en hoop dat je er wat mee kunt en inspiratie krijgt! Deze week een gezonde quinoa salade met zalm die echt heeeel lekker was! en ook een Griekse salade ( ook wel: de altijd goed salade). Daarnaast heb ik deze vier dagen ook een gekookt ei meegenomen om naast de salade te eten.

Zoek je nog oude recepten van de voorgaande maandagen? Kijk dan even op de website bij: Tips&tricks–>Mealprepping–>Mealprepping Monday

Als je zelf een lekker mealprep idee hebt of een tip voor mij geef dit dan vooral door!

Quinoa salade met gerookte zalm voor 2 bakjes
– 120 gram quinoa
– 100 gram gerookte zalm, in kleine stukjes gesneden
– 2 handenvol rucola
– 2 handjes cherrytomaten, gehalveerd
– 2 eetlepels pijnboompitten, geroosterd
– peper, zout, bouillonblokje
– vers citroensap

Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking.(Dit duurt ongeveer 12 minuten) Het is lekker om een half bouillonblokje erbij te doen (geeft meer smaak). Verdeel de gare quinoa over de bakjes en maak af met de zalm, tomaatjes, pijnboompitten en rucola. Verdeel er wat peper, zout, citroensap en olijfolie naar smaak overheen.

Griekse salade
Ik noem deze salade de altijd goed salade omdat hij erg lang lekker blijft! ik flans deze soms snel in elkaar als ik extra moet werken of even snel iets gezonds mee wil hebben.

Benodigdheden voor 2 bakjes
– 1 rode puntpaprika, in stukjes gesneden
– halve komkommer, in blokjes gesneden
– een potje zwarte olijven, gehalveerd
– Feta, half blokje verkruimeld
– 1 grote tomaat, in stukjes

Verdeel alles over de 2 bakjes en maak af met de feta en de olijven. Als dressing kun je olie, azijn, mosterd en honing mengen naar smaak, deze past hier erg goed bij! Neem de dressing wel mee in een apart bakje.

Geniet van jullie avond!

No Comments

Leave a Reply