Suiker in Frisdrank

suiker

Even ter vergelijking! zoveel suiker zit er dus in deze drankjes! Hieronder een paar redenen waarom frisdrank nu zo slecht is voor je is. Het betreft niet alleen frisdrank maar ook geconcentreerde sappen in pak (alle vormen) of energy drinks.

Door frisdrank verouder je sneller

Het koolzuur zorgt voor een opgeblazen gevoel

Het vergroot je behoefte aan suiker
Wie twee blikjes frisdrank per dag drinkt, neemt de smaak van suiker minder waar en verlangt daardoor meer naar zoetigheden. Omdat suiker verslavend is drink je dus alleen maar meer frisdrank of eet je meer zoetigheden door de frisdrank die je al drinkt. Dit betekent dus, hoe meer suiker je eet en drinkt hoe meer je verlangt naar nog meer suiker.

Frisdrank beschadigt je tanden
Ook light frisdranken zijn een aanslag voor je gebit. Het gaat namelijk om het citroenzuur dat in veel frisdranken zit. Dit tast je gebit dus aan!

Mocht je echt niet zonder frisdrank kunnen probeer het dan te beperken tot 1 glas per dag. Daarnaast heb ik een aantal recepten voor smoothies en sappen die je in plaats van de frisdrank kunt drinken. Als je er vanaf wilt is het belangrijk om minimaal 2 weken geen frisdrank te nuttigen, je lichaam moet afkicken van deze suikers namelijk. Daarna zul je er veel minder behoefte aan gaan hebben!

2 Comments

  • Reply
    Sytse
    21 september 2015 at 10:58 pm

    Ik weet het; Frisdrank is de vloeibare duivel. Maar ik vind het zo moeilijk! Ik drink altijd colalight of Redbull zero. Alsnog super slecht (dan al niet slechter dan “gewone frisdrank”) maar ik vind het zo lekker! Het is ook een beetje een gewoonte om met een glaasje fris om de bank te zitten na een dag hard werken. Hmm, ik moet dat patroon toch maar eens zien te doorbreken.

    • Reply
      admin
      26 september 2015 at 10:50 am

      Dat is logisch syts!:) veel mensen hebben dat en een glaasje af en toe is ook heel wat anders dan liters op een dag natuurlijk! met mate kan er heel veel.

    Leave a Reply